Wednesday, April 22, 2009

Big sprite on April 21st 2009

I just had my first use of the Computar 8-48mm f/1.2 zoom lens on sprites last night (21-22 April). A thunderstorm of unexpected proportions (mesoscale convective system) developed south of the French coast and when I installed the camera I got sprites within the first few minutes already. The thunderstorm was only 140 km away from me. To my surprise the second event was huge. Here is a snapshot image for now, I will soon publish sprite images to my website (also a lot of 2008) which will have better appearance (I am combining stacked video and noise-reduced stills).

Clouds interfered with the observation, 6 sprites were recorded between 2058 and 2151 UT, and some Lyrid meteors.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dear oscar
j'ai été sur le site "PGJ Astronomie une passion à partager " où je prend mes infos; Pas un mot sur les sprites ; On n'a pas répondu à mes questions. J'ai entré le mot sprite sur le moteur de recherche de ce site et j'ai eu la réponse suivante : aucun objet de ce nom n'est répertorié en astronomie.
Alors quoi, c'est des ovnis ou des croop circles ou des anges comme je le pense? merci de me répondre. Je pensais que c'etait des vraies photos, c'est à dire des photos d'un truc vrai..

June 27, 2009 11:01 pm  

Post a Comment

<< Home